Pure login problemer

Hvorfor kan jeg ikke logge ind?

For at få adgang til Pure/VBN skal du have en aktiv brugerprofil. Brugerprofilen oprettes i de fleste tilfælde automatisk, da Pure synkroniserer med AAU’s HR system (Scanpas). For at have adgang til Pure skal du derfor være registreret med en aktiv tilknytning i Scanpas med dit medarbejder ID og AAU e-mail adresse.

Hvis du ikke kan logge ind i Pure, og møder ovenstående fejl (Single Sign-On failed), er det formentlig fordi din ansættelse eller anden tilknytning er udløbet, eller at du ikke er registreret i Scanpas. 

Hvem skal jeg kontakte for at få adgang til at rette information i Scanpas?

VBN-redaktionen har ikke adgang til Scanpas, så du skal kontakte din institutsekretær.

Vær opmærksom på, at synkroniseringen mellem Scanpas og Pure kan tage op til 48 timer. Synkroniseringen sker om aftenen og natten, hvilket betyder, at du først har adgang til Pure fra ca. kl. 22 på den første dag af din ansættelse. Ligeledes vil adgangen blive lukket ned ca. kl. 22, den dag din ansættelse udløber. 

Jeg er registreret korrekt i Scanpas, men jeg kan stadig ikke logge ind?

Hvis du er registreret korrekt i Scanpas (og har ventet op til 48 timer på synkroniseringen mellem systemerne), men stadig ikke kan logge ind i Pure, gør venligst følgende:

Tjek at du har en personprofil med en korrekt AAU e-mail adresse: Gå ind på http://personprofil.aau.dk/ og indtast dit medarbejder ID efter skråstregen. Eksempelvis: http://personprofil.aau.dk/123456.

Hvis der findes en personprofil, men der ikke er en korrekt AAU e-mailadresse gør da følgende:

Log ind i PDS: www.pds.aau.dk via Single Sign-On og indtast den korrekte e-mailadresse.

Hvis du ikke har adgang til PDS, skal du henvende dig til den "telefoni-ansvarlige" på instituttet. Spørg evt. din institutsekretær.

Jeg er registreret korrekt i PDS, men jeg kan stadig ikke logge ind?

Hvis der findes en personprofil med korrekt AAU e-mail adresse gør da følgende: 

Send en e-mail til IT support på support@its.aau.dk hvor du angiver dit navn, medarbejder ID og AAU mail adresse. Spørg IT support om de vil kontrollere, at dine informationer er korrekt registreret i ’AdmDB’. I de fleste tilfælde vil dette løse problemet.

 

Hvis du på trods af ovenstående stadig ikke kan logge ind, kontakt da VBN redaktionen på vbn@aub.aau.dk  

 

Kontakt og support

Har du spørgmål til arbejdet omkring VBN/Pure, oplever du problemer eller er du i tvivl om noget, er du meget velkommen til at kontakte VBN-redaktionen via følgende e-mail adresse: vbn@aub.aau.dk